Jdi na obsah Jdi na menu

Postřehy z Expedice Jižní Afrika 2013 - Den po dni 3.8.2013

Postřehy z Expedice Jižní Afrika 2013 - Den po dni

29. DEN, sobota 3. srpna 2013

Ještě se vrátím ke včerejšímu odpoledni, terénním otevřeným autem, kde při jízdě je obrovská zima, vítr a prach, jsme za několik minut přejeli k řece Chobe, jejího širokého rozvodí s ostrovy - řidič auta byl i řidičem větší hliníkové pramice, kde jsme se všichni z našeho hotelu na kolech vešli a ještě několik míst bylo volných. Pluli jsme kolem břehů a sledovali  zvířata- slony, buvoly, krokodýly, opice, hady, zelenou velikou ještěrku, kormorány, orly, ale nejvíce tam bylo hrochů. Veliký zážitek byl, když skupina slonů včetně slůňat přeplavala řeku na ostrov- vzdálenost snad 150 metrů. Nejdříve plavala slůňata a nakonec dospělé samice. Zážitek jsem měl i z hrochů, kteří na břehu systematicky ukusovali zelenou část břehového porostu, zřejmě i se zeminou a pískem a přitom často otevírali obrovitou tlamu, která by jistě rozkousla člověka na půl. Při západu slunka na obzoru byl i znatelný oblak kouře z vypalování buše. Tři hodiny při neustálém sledování krásy afrických zvířat uběhly velmi rychle, každý pořídil mnoho filmového záznamu a množství hodnotných fotek. Závěrečná plavba zpět trvala jen několik minut, protože loď měla silný motor a řidič se vyžíval v rychloplavbě a poskakování po vlnách předjíždějících lodí. Na řece jsme vlastně pobývali na hranicích Zimbabwe, Zambie, Botswany i Namibie. Toto odpolední a večerní poznávání bylo super. Vydařilo se i večerní zpívání při ohni a kytaře a povídání vtipů i příběhů. A dnes jedeme autobusem se spaním a kuchyní, jeden z nejdelších přejezdů. Pojedeme s přestávkou na oběd, krátké zastavení na toaletu a fotografování jistě více jak 12 hodin do Maun, kde budeme blízko u velmi zajímavé řeky Okavango na dvoudenním safari.