Jdi na obsah Jdi na menu

Postřehy z Expedice Jižní Afrika 2013 - Den po dni 25.7.2013

Postřehy z Expedice Jižní Afrika 2013 - Den po dni

20. DEN, čtvrtek 25.července 2013

Včera si naši šoféři opravdu mákli- odjížděli jsme z kempu v 7ráno a přijeli jsme skoro o půlnoci k benzínce. Když počítám asi 3 hodiny na oběd, večeři a zastávky bezpečnostní a vyhlídkové, tak jsme nějakých14 hodin seděli nebo leželi v autě při jízdě, ujeli jsme asi 650 km, takže průměr máme necelých 50 km/hod. Náš náklaďák s hotelovou nástavbou má omezovač rychlostí, takže i po dálnicích nejede více jako 105 km/hod. Silnice či dálnice se zde také opravují, nebo jsou v horším stavu, také silniční značení není tak kvalitní jako třeba u nás v Evropě- ta GPS co řidiči používají, je zastaralá a tak jezdí podle atlasu. Dle čerstvé informace z ČR panují u nás rekordní vedra a zde včera i dnes zase byla zima nebo chladno a může se stát, že přiletíme z Afriky neopálení. Dnes snídáme před 7 hodinou ranní a za půl hodiny odjíždíme na hranice do Zimbabwe, to je asi 250 km a na velké Zimbabwe dalších 7 hodin jízdy, proto ještě dnes budeme spát v JAR a uděláme si navíc návštěvu města duchů a solných hor Shoemandaun a Makhado a snad se i dostaneme k termálním pramenům Thonoy.

No a skutečnost oproti plánu byla jiná. Solné hory jsme přejeli, koukli a po delším pátrání a hledání jsme dojeli k muzeu Schoemansdal, které sice bylo před léty provozováno, ale asi vyhořelo, částečně je vybydleno, ale vůbec to nebyla zbytečná zajížďka – skupina asi 4 černochů a 20 černošek křísí zapadlou slávu a budují úplně nová dobová obydlí včetně palírny, takže zřejmě jsme zde byli první návštěvníci, a když ne, tak určitě první běloši, kteří toto po léta navštívili. Chtěli jsme také navštívit reservaci se stromy baobaby. Ale i zde jsme se nedostali, protože v rezervaci střílejí turisté za úplatu zvířata, takže nám nezbylo, než nafotit některé baoby z auta u silnice. Jedeme do kempu nedaleko hranic se Zimbabwe, kemp je pod nádhernými skalisky sice přeplněný, ale zato s termální vodou v krytém i otevřeném bazénu. Já si teplé vody dobře užil snad 2 hodiny. Jen co napíši zážitky z dnešního dne, půjdu spát a ráno se už těším na termální čistou vodu.