Jdi na obsah Jdi na menu

Postřehy z Expedice Jižní Afrika 2013 - Den po dni 20.7.2013

Postřehy z Expedice Jižní Afrika 2013 - Den po dni

15. DEN, sobota 20.července 2013

Oproti jiným kempům zde v Krugerově parku je dost lidí, totiž zimní období je nejvýhodnější ke sledování zvířat. Tráva je nízká a zvířata lze na ni lépe vidět a v tomto období neprší, je období sucha. Pořádají se i noční safari s průvodcem. I na upravených cestách po národním parku se velmi často míjejí různá auta turistů lačných fotek nebo ochránců národního parku- tedy je zde čilý provoz, ale zvířata jsou na ruch aut už zvyklá, ihned neprchají, dokonce mám pocit, že i zapózují fotografům. Nicméně upřeně sledovat za jízdy krajinu a „hledat“ zvířata je velmi namáhavá činnost, při níž dokonce i oči a krk bolí. Je obtížné být stále v pohotovosti, zaměřit fotografický přístroj pro co nejlepší fotky.Zvířata lze nejlépe spatřit brzy ráno a navečer, v poledne obvykle odpočívají ve stínu. Proto vstáváme již o páté hodině ranní, abychom po snídani těsně po 6 hodině vyjeli za zvířaty a ulovili pěkné fotky- toto je náš dnešní cíl. Dnes hned dopoledne jsme  dosáhli toho, za čím jezdí fotografové a cestovatelé z celého světa – vidět na vlastní oči tak zvanou „Velikou pětku“ což je : lev, gepard, buvol, nosorožec a slon. Všechny tato zvířata jsme viděli a já už mám od všech několik fotografií. Do velké pětky se už nedostala žirafa, hroch, gazely, pakoně a jiná zvířata, která jsme také viděli. Jako poslední zvíře, krále Afriky jsem jen sám zahlédl včera, nestačil jsem jej nafotit, ale dnes jsem pozoroval snad čtvrt hodiny překrásnou lvici a společně se mnou všichni z našeho hotelbusu a pozorovatelé snad z 15 aut. Nejdříve lvice seděla asi 50 metrů od nás, potom si lehla, stoupla a přešla mezi auty na silnici a tam skoro uprostřed silnice 10 minut pózovala - stála, sedla si, otáčela hlavou a poté něžným krokem pomalu a rozvážně odkráčela do africké buše Krugerova národního parku. Tento moment dlouhého nádherného pozorování mě velmi zasáhl. Byl jsem mezi těmi šťastnými, kteří byli při tomto, myslím si mimořádném zážitku. Dnes celý den jsme jezdili křížem krážem částečně po asfaltových a i prašných cestách Krugerova parku a až k večeru se vracíme do kempu, kde jsme nocovali včera. Ještě úplně před setměním se soused v kempu pochlubil fotkou krásné hlavy lva, kterého viděl a nafotil snad kilometr před kempem. My jsme takové úžasné štěstí neměli, ale máme jiné krásné a silné zážitky.