Jdi na obsah Jdi na menu

Postřehy z Expedice Jižní Afrika 2013 - Den po dni 16.8.2013 – den poslední

Postřehy z Expedice Jižní Afrika 2013 - Den po dni

42. DEN, pátek 16. srpna 2013 – den poslední

Ráno hned před snídaní se balím, dřevěné sošky a alkohol se snažím zabalit tak, aby se následně v letadle nepoškodily, když už vydržely celou cestu se třepat v busu pod sedadlem. Ano, podařilo se, mám 29,5 kg zabaleno a hurá kilometr vzhůru do bazénu. Začalo pršet, nevadí, přece teplá voda je pro mě důležitější než zmoklé vlasy z venkovního bazénu- zase hodinka bahnění v teploučké vodě a opět kilometr v dešti do busu. Před námi je asi 130 km cesty do Kapského města.  Cesta probíhá v dešti a místy jsou i záplavy. Přijíždíme na Waterfront, kde jsme před 6 týdny začali toto africké putování. Utrácím poslední randy, platím útratu v busu, rozloučení s ostatními, kteří budou ještě 3 dny v Kapském městě a odpoledne po obědě poslední kilometry na letiště. Mám s sebou prakticky nepoužívaný slaměný klobouk, který těsně před vchodem na letiště vítr odfoukl v dál, vlastně na protější střechu, nevadí, celá expedice byla výborná a se ztrátami se musí počítat. Večer proběhlo odbavení bez potíží a celou noc let do Dubaje v Emirátech. Po několika hodinách čekání na letišti následuje další let už do Prahy.

Už konečně jsme doma, před Viktoriinými vodopády jsem hodnotil první polovinu expedice, nyní v krátkosti druhou polovinu. Na vodopádech se vyměnilo složení osazenstva v hotelbusu. Při jeho plné kapacitě dochází k jistému zdržení- jídlo se roznáší komplikovaněji, komunikační ulička busu bývá zaplněna, při zastávkách také víc času uteče, jistě těch rozdílů by se našlo víc. Celou druhou polovinu z větší části vyplnila Namibie a na všechny zapůsobila častým střídáním krajinných prvků, které jsou mimořádné kvality. Také zde jsme se dočkali obrovských stád skoro všech afrických zvířat. Bylo poučné i safari v deltě řeky Okavango, líbily se hory Spizkoppe i poslední 2 kaňony. I v druhé polovině jsme měli možnost se osvěžit v termální vodě. Jen silnice zde byly většinou prašné, kostrbaté, ale tohle musí očekávat každý návštěvník, jinak přeprava i při dlouhých přesunech se dala lehce zvládat. Nemám žádných připomínek k přípravě expediční cesty, k posádce hotelbusu, jídlu i celkové organizaci. Mám nafocených asi 2500 fotek a 3 hodiny videozáznamu, které budou společně s tímto deníkem vlastních prožitků základem pro zpracování filmu, fotofilmu i prezentací.