Jdi na obsah Jdi na menu

Postřehy z Expedice Jižní Afrika 2013 - Den po dni 11.8.2013

Postřehy z Expedice Jižní Afrika 2013 - Den po dni

37. DEN, neděle 11. srpna 2013

Spaní v upraveném kempu bylo příjemné. Naše auto je zde jediné, všude čisto, jen jemný písek se zde vyskytuje všude a nestačíme zametat úzké uličky našeho „hotelu“. Odjíždíme do města, někteří z nás za 300 USD letí letadlem nad dunami, ostatní jdou na dopolední poznání města. Dlouhé asi 100 metrové molo nad mořem je zde na procházky a koukání směrem na oceán nebo k pobřeží, napravo kousek od města je vidět písečné duny v poušti. Oceán byl studený a neustále se vlnami rozléval po písečné pláži, kde občas byli rybáři, ale neviděl jsem u žádného z nich nějaký úlovek. Naproti molu je centrum i s otevřenými supermarkety a obchůdky. Koukal jsem také na starožitnosti, ostatně zde v Africe jsme podobný obchod nikde nenašli, ale ceny jsou také vysoké, takže nic z mosazi či starých krásných mimořádností nepřivezu. Střed města je zde v Africe také nevídaný, čisto, upravené palmy, zalévaný trávník, lavičky, čisté opravené historické domy. Na oběd byl těstovinový salát s grilovaným kuřetem, pak jsem si dal kávu a buchtu jako doma v neděli. Jedeme opět přes zvláštní krajinu a kaňony zase až do večera. Hluboká údolí, velmi prapodivně tvořená jsou z různých hornin, téměř vždy jde o pásovitě vrstvené nejen vodorovně, ale i pod různými úhly i zvednuté do svislé polohy. Jsou také hory, kde vrstvení a vyzdvižení je nepravidelné, co se týče tvaru i druhu kamenů. Velmi se mi líbilo pohoří tvořené silnými velikými bloky břidlice. Krajina zde na jihu Afriky je jistě dobrá učebnice geologů i nadšenců pro různorodost kamínků.

Už podruhé na této expedici překračujeme tentokrát ze severu na jih obratník Kozoroha a definitivně opouštíme tropické pásmo. Projížděli jsme poprvé i tradiční pouštní krajinou s dunami, ale ty největší budeme vidět až zítra. Dnes našich 5 šťastlivců dlouhým letem malým letadlem už celou poušť a pobřeží vidělo a moc se jim to líbilo.