Jdi na obsah Jdi na menu

Cestopis úžasné dlouhé plavby kolem celého světa – sedmdesátý šestý

76.den: 23.3.2015

Pondělí - 12.týden

Trasa:  na moři

Do konce plavby zbývá: 40dnů

Časové pásmo: +7 hod.

Opět dnes hodinu po půlnoci se vracíme o hodinu zpět a jsme tedy o + 7 hodin napřed proti středoevropskému času.

Většina lidí zde na lodi, stejně jako my, žijí aktivně co se týče vnímání různorodosti míst, která navštěvujeme. Tomu velmi napomáhá deník Today, který každý dostává do své kajuty. Zde jsou velmi zajímavé informace a tipy a pokud je lidé čtou, tak se mohou dost dobře orientovat. Píše se tam například kdy vychází a zapadá slunce, předpověď počasí, přílohou bývají zajímavosti o místě, které uvidíme další den. K zjišťování detailů k výletům a jejich zakoupení slouží na lodi cestovní kancelář.

Včera dopoledne jsme městečko Fremantle prozkoumali na kolech. Celé městečko je jedním z nejkrásnějších míst, která jsme dosud navštívili, jsou zde výborné cyklostezky po celém městě i dokonce kolem pobřeží i několik desítek kilometrů a tyto jsou dost využívány. Kolem pobřeží je několik kotvišť jachet i bazarů s použitými jachtami. Sem do přístavu se loďmi dopravuje veškeré zboží pro Perth i pro celou Západní Austrálii, protože veliké lodi by se do Perthu po řece Swan  nedostaly. Městečko má krásné výstavní starobylé domy, krásné parky, příjemné obchůdky a kavárny. Pláže na pobřeží jsou z bílého písku, také jsme viděli pláž pro psy, kam samozřejmě mohou i všichni lidé, kterým nevadí psí skotačení.  Všude u pláží je rozvod pitné vody, sprchy. V parcích jsou nádherné staré stromy o které je pečováno a všude je velmi čisto. Okružní cestu městem kolem přístavu i nádraží jezdí starobylá tramvaj, která je upravena jako autobus a  jízda je zcela zdarma. Jediný kaz z našeho hlediska byl opět slabý internetový příjem WIFI.

Po obědě odpoledne až v 15 hodin na nás čekal výlet do Perthu, nejprve jsme vyjeli na návrší města, ke krásnému výhledu na město s mrakodrapy i říční záliv řeky Swan. Zde na kopci je královská botanická zahrada a památník obětí válek, ve kterých Australané padli. Zde byla 40 minutová volná prohlídka k fotografování, v parcích na travnatých plochách trávilo nedělní odpoledne mnoho rodin různých národností, protože i v Perthu je multikulturní společnost.

Dále jsme autobusem projížděli hezké velkoměsto a odtud jsme jeli do několik kilometrů vzdáleného pobřežního letoviska Indického oceánu, kde obyvatelé Perthu tráví rádi volný čas. Je zde mnoho restaurací, kaváren, obchůdků a veliké přístaviště jachet. Je zde veliké mořské akvárium, veliký lunapark, aqapark, lanové centrum a mnoho jiných možností zábavy. Odtud jsme jeli kolem mořského pobřeží s nádhernými plážemí asi 25 kilometrů zpět k lodi.

Oblíbeným místem pro trávení víkendu nebo dovolených je Ratness Island. Je to ostrov vzdálený od Perthu asi 30 kilometrů s nádherným výhledem na město s mrakodrapy. První lidé, kteří zde zavítali si všimli množství zvířátek, o kterých se domnívali , že jsou to krysy. Jak se však později ukázalo nešlo o krysy, ale o malé vačnatce, kteří žijí jen na tomto ostrově. Název „Krysí ostrov“ však tomuto místu zůstal.

Odpluli jsme v 22 hodin na sedmidenní plavbu směrem do přístavu Port Luis na ostrově Mauritius.

Dnešní den jsme tedy strávili celý plavbou, ale nenudili jsme se. Indický oceán byl trochu neklidný, takže loď se houpala stejně jako před pár dny na Pacifiku. Zdá se nám, že barva moře se změnila trochu do šeda s bílými hřebeny na vlnách.

Dopoledne došlo k očekávanému vyhlášení vítězů soutěže čtyřčlenných družstev v minibasketbalu.

Výsledky se daly očekávat podle skóre jednotlivých zápasů a k naší radosti z pěti družstev Jana získala se svým modrým týmem, složeným ze čtyř žen Dominiky, Clary a Giorgy, stříbrnou medaili.

Zato Luďově týmu, kde byli naopak samí chlapi – Chris, Hermano a Enjo – se tentokrát nedařilo a skončili bez medaile. Soutěže pokračovaly 1. kolem turnaje v minigolfu, spoluhráčů z různých zemí (Itálie, Francie, Španělsko, Německo, Rakousko, Anglie, Japonsko, Rumunsko) stále přibývá a konkurence je tedy větší. I přesto je náš výkon vždy v první polovině.

Před obědem byla ukázka umění kuchaře z Filipín, který vyřezával a tvořil z ovoce a zeleniny figurky zajíce, papouška kakadu a na boční straně velkého oválného melounu vytvořil nádherný reliéf labutě.

Kolem poledne jsme na horní palubě potkali příjemného Itala Alberta Lunardi, který má vždy smysl pro humor. Dali si s Luďou závod v běhu na jedno velké kolečko, Luďa zvítězil hlavně díky tomu, že je o 10 let mladší. Potom jsme s Albertem zavítali do fitka, kterému Alberto říká „gymnasium“. Tam jsme prošli ve chvilce všechna mučidla a s dobrou náladu šli na oběd.

Odpoledne jsme zpracovali fotky a Luďa začal připravovat podklady pro film tříděním videosnímků. Taktéž vybíráme fotky pro tištěný cestopis.

Večer jsme před divadlem poslouchali duo Gregory a potom navštívili vystoupení souboru latinsko amerických tanečníků s názvem Dreamgirls. Vzhledem k neustálému posouvání času je náš organismus asi zmatený a jsme dost unavení.