Jdi na obsah Jdi na menu

Druhá plavba kolem světa – den dvacátý sedmý

 Druhá plavba kolem světa – den dvacátý sedmý

Zajímavosti z Wikipedie : Titanic byl zaoceánský parník třídy Olympic patřící společnosti White Star Line. Ve své době to byl největší osobní parník světa. Byl určen pro převoz cestujících a pošty mezi EvropouSeverní Amerikou. Na této trase měl konkurovat podobným parníkům společnosti Cunard LineMauretaniiLusitanii. Kapacita lodi dovolovala převážet 2 453 až 2 603 cestujících a omezený počet kočárů nebo automobilů. O provoz lodě a o pohodlí cestujících se staralo 885 až 899 členů posádky.

Titanic však ztroskotal již během své první plavby. 14. dubna 1912 v 23:40 se parník srazil s ledovcem. Po necelých třech hodinách, nad ránem 15. dubna v 02:20, klesl ke dnu. Zahynulo kolem 1 500 cestujících a členů posádky. Příčinou vysokého počtu obětí byl zejména nedostatek záchranných člunů a špatná organizace záchranných prací.

Zkáze Titanicu se dostalo široké publicity pro velký počet obětí, mezi nimiž bylo mnoho bohatých a známých osobností, kvůli legendám, které vznikly kolem příčiny a průběhu potopení, a v neposlední řadě po objevení zachovalého vraku lodi v hlubinách Atlantiku.

Náš poznatek z dnešního dne :      INFEKCE  NA  NAŠÍ  LODI

Lenka a Ingo mají již z jiných plaveb jisté zkušenosti s infekcí na lodi. Došlo na jejich včerejší slova, ráno u snídaně už v bufetu byla obsluha u všech potravin i nápojů. Žádný z hostů už si nemůže vzít jídlo podle své chuti a množství podle potřeby, některé věci jsou naporcovány na talířcích, jiné dává hostům na talíř obsluha. U všech vchodů do jídelny důsledně desinfikují ruce „stříkači“ s nádobkami s modrou tekutinou. Dozvěděli jsme se také možné důsledky při vysokém procentuálním výskytu onemocnění na lodi, kterým by byla karanténa na 4 dny a nemožnost vystoupit z lodi v přístavech. Samozřejmě doufáme, že k tomuto nedojde, protože zítra už budeme v přístavu na ostrově Reunion a pozítří na ostrově Mauricius. Pozorujeme opatření na lodi ohledně infekce. Personál stále čistí zábradlí, madla, kliky i tlačítka ve výtazích. Všude jsou dávkovací nádobky s desinfekcí na ruce. Hosté mačkají tlačítka ve výtahu kotníkem prstů, někteří pomocí kapesníčků, někteří mají dokonce gumové rukavice. Je doporučeno používat pouze vlastní toalety v kabinách. Nemocní hosté jsou izolováni a inkubační doba je údajně 3 dny, takže doufáme, že se nám tato nepříjemná záležitost vyhne. Našli jsme další Češku Kateřinu z Děčína. Na lodi pracuje už rok a dostala se sem přes agenturu, kde je nejdůležitější podmínkou angličtina, protože vše ostatní se stejně musí naučit na lodi. Celý den jsme se věnovali sportovním hrám. Bohužel počasí bylo proměnlivé a dvakrát se musel pro déšť turnaj zrušit. Vítr je tak silný, že se téměř nedá chodit po palubě a i tak velká loď se velmi a často nečekaně zmítá a kymácí. Před večeří jsme opět poslouchali pěknou vážnou hudbu kvarteta Tiffany a v divadle měl pěkné vystoupení instrumentalista Andrew Skrimshire, který s lodním orchestrem hrál na violončelo. Vystoupení uvedl lodní taneční a pěvecký soubor opět s novým číslem v hezkých kostýmech. Večer jsme si ještě na počítači pustili filmy o Singapuru a Vietnamu, na televizi se zde nedíváme. Naplánovali jsme si, že zítra na Réunionu se pokusíme taxíkem dostat k sopce Piton de la Fournaise.

 

 

Náhledy fotografií ze složky Plavba Port Elisabeth - Reunion

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář