Jdi na obsah Jdi na menu

Den třicátý sedmý - úterý 8. března 2011 - Rio de Janeiro

Den třicátý sedmý – úterý 8.března 2011

Poslední 37. Den naší expedice a odlet domů!
 Brazílie
Počasí: teplé a příjemné
Čas. pásmo: - 4 hodiny stejné, ale letadlem překonáme tu ztrátu
Přeprava: letadlo Rio de Janeiro – Paříž - Vídeň

„ Krok   za   krokem „

Dopoledne koukáme na zlato, drahé kovy drahokamy a polodrahokamy, vždyť Brazílie zásobuje celý svět asi ze 70 %, tedy je na co koukat a dalo by se i nakupovat. Byli jsme zde jen ti, co mají o zlato a drahé kamínky zájem. Viděli jsme, jak se brousí diamanty, moderní návrhárnu klenotů a zlatnickou dílnu. Viděl jsem již mnoho typů klenotů, ale zde je velice mnoho různorodých krásných zlatých, platinových s různými nádherně zabroušenými kameny. až oči přecházely. Nějaké surové kamínky přesto vezu, buď jsem je dostal, či zakoupil, ty, které jsou pro Brazílii typické. Zakoupili jsme zde i poslední dárky domů a odpoledne již cestujeme na letiště v Riu. Kamarádi ze Slovenska byli mnohem odvážnější a provedli dražší i hodnotnější nákupy dárků, které ocení pouze žena.

img_1405.jpgDnes se někteří kamarádi nechali zlákat nabídkou 300 eura, noc v hotelu na pláži Copacabana s tím, že odletí o 24 hodin později v byznys sedačkách, ale i my jsme měli potíž na letišti s odbavením - celková váha 54 kg pro 2 osoby byla nerovnoměrně rozdělena, kufr měl váhu 40 kg a proto jsme museli rozdělovat zavazadla s tím, že většinu neseme do letadla, ale kufr, který jsme nový vlastně překládáním zcela zničili, je nyní poloprázdný a alkohol, který vezeme jako dárek máme velice špatně zabezpečen proti rozbití, takže uvidíme ve Vídni, jak naše zavazadla dopadnou. Z Ria jsme letěli největším letadlem, patrovým Boeing Jumbo 747, ale trošku jsme měli smůlu, že jsme vyfasovali místa blízko WC a sedačky byly mnohem užší jako ostatní v jiném sektoru. Dalo se to vydržet, jen sedačka byla velmi těsná, takže jsme to kompenzovali větší konzumací, které letadlo dávalo cestujícím VIP. V Paříži na letišti De Gaulle nám z palubního zavazadla vzali některé opalovací krémy, spreje proti jihoamerickým broučkům, vlastně k tomu došlo tak: z J. Ameriky dovážíme o cca 15 kg více než jsme vezli sebou před 5 týdny, proto jsme koupili v Bolívii kufr a nandali do 2 zavazadel asi 54 kg, nechtěli v Riu nám to vzít, takže jsme v odbavovací hale překládali z kufru do ruksaku, abychom se dostali na požadované zatížení těchto zavazadel, ostatní 3 zavazadla jsme si vzali do letadla jako příruční - měli jsme všechny rozbitné věci obaleny tak, aby přečkali to složité překládání na 3 letištích. Protože při překládání ze zavazadla do zavazadla už jsme neměli z časových důvodů čas kontrolovat všechno, proto došlo k tomu, že i v příručním zavazadle se objevily věci, které tam nepatří a rozbitné věci, že jsou nedokonale ochráněny před zničením. Ale stala se neočekávaná příhoda, že při cestě se nám nic nerozbilo, ani převážený alkohol, prostě obavy nebyly na místě- i zde jsme měli štěstí.

Unaveni se vracíme odpoledne domů a těšíme se, co nám přinesou příští již zcela normální a obyčejné dny. Ještě dlouho jistě budeme urovnávat naše vzpomínky na tuto dlouhou a náročnou cestu.

Robo a Jadro nás opouštějí hned ráno po snídani, ještě zde v Brazílii budou jeden týden, dostanou se do Amazonie i do hlavního brazilského města. Ostatní odjíždíme na letiště ve dvou frontách, my odpoledne ve 14 hodin a poletíme do Evropy přes Paříž a Vídeň a ostatní letí o 2 hodiny později přes Madrid a Vídeň a odtud většina už se těší na Slovensko, my dva na Moravu a Luboš do města pod Řípem.

Celkově lze hodnotit naši expedici jako výbornou a všichni z ní budeme mít krásné zážitky a snad i čtenáři a naši příznivci se na těchto stránkách také o něco víc  seznámili s Jižní Amerikou. My jsme měli možnost porovnávat mentalitu, vyspělost 10 zemí tohoto kontinentu, ne všechno se nám líbilo a celkově hodnotím výtečně.

Chci se ještě omluvit, že hlavně na závěr celé expedice nechodily zápisky cesty zcela pravidelně, bylo to způsobené tím, že „vyspělost Brazílie“ je i taková, že internet zde je příliš drahý a oni nevědí, kde a na čem ještě vydělat- zvláštnost je i ta, že za ubytování zde na hotelu chtějí asi 5 tisíc českých korun a ještě by chtěli platit za internet!

Pro někoho z vás možná nashledanou Latinská Ameriko, kde je opravdu krásně, příjemně a stojí za to tě Jižní Ameriko navštívit.

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Ladislav Kolbaba - Pozdrav

Luďo!
samo. Su to já. Vždyť se známe už kilometry času. A na La Grace jel můj syn Jirka. Teď je na Islandu. Takže zdravím

Šťoura
Ať se Ti daří…

Ladislav Kolbaba - Dotaz

Mám kámoša stejného jména, ale to je zlatokop. Jsi to ty? Šťoura

www.kolbaba-stoura.hys.cz
lkolbaba@atlas.cz

Luda Hartl - Re: Dotaz

Ahoj Láďo (Šťouro) Kolbabo, ty význačný moravský zlatokope ! Předpokládám, že stále máš dobré zdraví i veselou mysl.
Ano, ano nespletl jsi se Šťouro, to jsem já(nebo moje druhé já) zajímám se o zlatokopectví, cestování, snad někdy se i sejdeme.
Měl bys si přečíst i tento cestopis, protože předpokládám, že máš dostatek času, když zase tak rychle nepřichází jaro. Vzpomíná a těší se na setkání.
Luďa Hartl

pro Pavla Zachovala od Luďi Hartla - odpověď na komentář

Tvoje hodnocení z 21. ledna mě potěšilo, nevím zda máš zájem o takové cestování jaké je tohle, nicméně člověk má v životě zkusit všechno, nebo alespoň se o to pokusit. Budeš-li ještě číst tuto odpověď prozradím i letošní cíl- se slovenským kamarádem Jaroslavem Šlebodou - JADREM, s kterým jsem podnikl cestu po J. Americe letos od dubna do května 2012 po 6 týdnů se budeme plavit z Karibiku do Evropy na replice pirátské plachetnice z 18. století La Grace, předpokládám, že čtenáři i těchto stránek budou o neskutečné plavbě informováni. S pozdravem Luďa Hartl

Pavel Zachoval , Cheb - poděkování

Pane cestovateli, jsem potěšen tvými cestovatelskými zážitky i kvalitou zpracování těchto tvých stránek. Chtěl bych také jednou zažít takové veliké dobrodružství- no uvidím, ale vzal jsem si alespoň vzor jak správné cestování má vypadat. S úctou Pavel

Luďa Hartl - reakce na poděkování

Paní nebo slečno Vlasto i já děkuji Vám i ostatním, kterým se tyto cestovatelské stránky líbí a také mi přes tyto stránky vyjádřili toto písemně.
Avšak cestovatelské stránky nejsou pouze mým dílem, ale na nich se fotkami i zpracováním podíleli i další, nicméně mě i přátelům jistě toto uznání těší.
Nyní je i zpracován o expedici 50-ti minutový film na DVD a zřejmě i tento se líbí, což přítel a kamarád, účastník expedice Peter Baška s manželkou z Bratislavy , od kterého podklad filmu s komentářem pochází se takto vyjádřil a to mě velice těší.
Asi snad největší radost však mají ti, kteří s námi tenkrát cestovali a jim toto povídání i fotky mnohem víc přibližují znovu krásné zážitky z Jižní Ameriky. Paní Vlasto snad budete tuto odpověď číst. Děkuji Vám za komentář. Luďa Hartl

Vlasta Kuchařová - Kadaň - poděkování

Pane Luďo, děkuji Vám za zážitek, který jsem měla z prohlížení fotek z Vaší expedice, koukala jsem se i na expedici do Asie, mám z toho velikou radost, když někdo si dá takovou práci, aby ostatním ukázal nádheru z cestování. Ještě jednou děkuji a přeji Vám, aby i jiné podobné zážitky se ocitly na Vašich stránkách. O tom, co jsem viděla budu zaujatě vyprávět v mém okolí. Díky Vlasta

Inge - Spoločné zážitky

Ahojte Ludek A Jarka,
dnes som opäť prežila našu spoločnú expedíciu.Stránka po stránke sa opäť odvíjali silné zážitky.Je to krásne spracované, klobúk dole.
Niektoré fotky som dokonca skopírovala( s tvojím dovolením).
Trojsky kon v našom foťaku zauradoval ,takže veľa fotiek sa nedá vytiahnuť

Tak zas niekde vo svete dovidenia.

Inge a Milan - Re: Spoločné zážitky

díky za pochvalu, v textu jsou chyby a fotky většinou jsou od Jadra, jsem rád, že stále lidé na tyto stránky chodí a někteří i toto všechno chválí a já jim moc děkuji. Poslal jsem Ti přepis cestopisu s některými fotkami, které si můžeš na barevné tiskárně vytisknout a budeš mít z toho na památku knížku. O víkendu u nás na Moravě byl Jadro a také jsme vzpomínali a moc nám bylo dobře. Když tak se ozvi. Luďa Hartl

Chmeliarovci - Podakovanie

Pán Hartl,

ďakujeme za krásne fotografie a spomienky na Vašu dovolenku. Bolo nám príjemné sledovať Vašu dlhú, náročnú ale určite krásnu cestu. Prajeme Vám,aby vám ostali krásne spomienky, z ktorých budete ešte dlho čerpať silu do ďalších všedných dní. Srdečná vďaka za vaše info. Prajeme len to najlepšie do ďalších dní.

Luďa Hartl - Re: Podakovanie

Chmelarovci zdravím, jestli je Váš syn Michal tak Vám moc blahopřeji, máte syna perfekt - chodící a mluvící encyklopedie, slušný, příjemný, rozhodný a ty krásné moje vzpomínky jsou velikým dílem právě průvodce Michala Chmeliara !!!!!!!!! Díky, že jsem ho poznal. Luďa

Chmeliarovci - Re: Re: Podakovanie

Pán Hartl,

Miško je náš syn a veľmi pekne ďakujeme za slová uznania. Naozaj nás to potešilo a myslím, že aj Miška. Sme veľmi radi, že sú ľudia, čo vedia oceniť ťažkú prácu sprievodcov. Prajeme vám všetko najlepšie, veľa krásnych spomienok na chvíle, ktoré ste prežili v Južnej Amerike.
Veľká vďaka za slová uznania! Prajeme všetko najlepšie!!!

Arnošt - bezva cestopis

Fakt dobrej cestopis, každý den zážitků a moc opravdu krásných fotek. Bezva. Arnošt.

Luďa Hartl - Re: bezva cestopis

Ďíky za uznání, když tak mi napiš, který stát a co z Jižní Ameriky se Ti líbí na těchto stránkách nejvíce.

Franta - Re: Re: bezva cestopis

Dobrý! Luďo fakt dobrý a vítaj doma!
Já měl opravdu starost co se dělo ty poslední dny. Naštěstí přišla odpověď a už jsem jen čekal na zbytek dnů.
Pro mě nejlepší na stránkách - PERU – MACHU PICCHU
Sakra, to ti opravdu závidím!!! A moc!!!
Až pudeš okolo, tak se ukaž.