Jdi na obsah Jdi na menu

DEN PATNÁCTÝ - LA GRACE – 7. KVĚTNA 2012

Pondělí 7. května 2012 - 15.den, do konce zbývá 35 dní
La Grace – Směr severovýchod, začínáme třetí týden


Co se týče kurzu naší plavby, plujeme pomalu směrem severovýchod rychlostí přibližně 2,5 až 3,5 uzlů za hodinu od brzkého rána, což rozhodně není veliká rychlost a vlastně stále se pohybujeme v nám již známém „bermudském trojúhelníku“. Stále máme nepříznivý směr větru a očekáváme, že větším posunem lodi severovýchodním směrem se dočkáme konečně silného větru v příznivém směru, abychom postupovali rychleji směrem k Evropě a dohnali dosavadní ztrátu. Už předešlých několik dnů bylo bez větru, tak jsme alespoň rádi malého posunu. Pohyb lodi vpřed je závislý na větru a jsme rádi, že k mírnému posunu přece jen došlo a zase na této změně má určitý podíl naše tříčlenná wachta. Podíleli jsme se na rozvinování a usměrňování plachet pokud možno nejvýhodnějším směrem. Když se pluje, je nálada na lodi o trošku lepší, než když plachetnice bez pohybu stojí na úplně rovné hladině bez jakýchkoliv vlnek. Další dny rozhodnou, co bude dál. Dnes ráno jsme zahlédli nedaleko od naší lodi nějakého kytovce- vorvaně či velryby.

img_8507.jpg

Nikdo by neřekl, jak velmi složitá je tato loď. Stále se něco opravuje a také stále něco nefunguje. Již několik dnů přemýšlím, jak to muselo být složité v prvopočátku, třeba když Kolumbus objevoval nové země, jak tehdy stavitelé lodí měli promyšlený celý komplex nutné výbavy a zařízení. V dnešní době nám pomáhá nouzový naftový motor, elektrická centrála, elektrický vrátek k vyzdvižení a ponoření dlouhých a těžkých kotev, také satelitní navádění, rychloměr, směroměr, plynový BP sporák v kuchyni, ledkové osvětlení kajut, záchody včetně umývadla a sprchy, různé složité a komplikované instalace elektro, pitné vody, mořské vody, nádrží na naftu, pitnou vodu, odpadní vodu, soustavy různých čerpadel a jiné složité a komplikované zařízení. Jediný lodník na palubě má stále co opravovat- někdy elektrické dobíječky, jističe, stále něco kolem naftového motoru MAN, spálený elektromotor, zadřené čerpadlo, netěsnosti kohoutků, závady v elektroinstalaci- prostě stále něco. Vlastně to není sporák na PB, ale v loděnici v Egyptě tam dali sporák asi na LPG, protože ty 3 bomby na vaření za chvíli naplnili na benzince v Dominikánské republice.

Kromě běžné naší činnosti neustálé služby u kormidla a pozorování činnosti na palubách a sledování moře kolem nám přibyly služby v kuchyni při mytí nádobí a také mytí paluby a podpalubí, tedy přibývá mnohem více práce a na vlastní odpočinek je vyhrazen menší čas a prostor. Včera naše wachta se pustila do čištění mosazných částí kormidla a hlavního zvonu, protože slaná voda nesmírně všechno na lodi ničí i třeba nerezové jídelní příbory se musí stále čistit od zbytků působení slaného prostředí.

Stále se potýkáme s tím, že vítr je velmi slabý a ne příliš v dobrém směru, takže stále plujeme víc na sever než na východ a stále se pohybujeme v „bermudském trojúhelníku“ .

Kapitán lodi neustále sleduje počasí a síla a směr větru zatím nepřináší pro naši plavbu příliš dobré vyhlídky. Tedy místo plánované rychlosti lodi 8 uzlů (počet NM za hodinu) máme snad pouze třetinu a to ještě špatným směrem. Využití naftového pohonu také není ekonomicky a fakticky výhodný.

Tedy čas uvidí, jak počasí naší plavbě bude příznivé či nikoli.

 

 
 

Náhledy fotografií ze složky Foto z přeplavby ATLANTIKU - La Grace 2012

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář